Bohuslinjen

VANLIGA FRÅGOR & SVAR

Kör ni trots covid-19?

Vi följer de rådande restriktionerna från Folkhälsomyndigheten och anpassar vår verksamhet i enlighet med dessa. Läs mer information om hur vi förhåller oss till restriktionerna.


Hur tar jag mig till båten?

Vi kör med vår egen buss varje dag från Clarion Hotel Post, Drottningtorget i Göteborg. Bussturen ingår i biljetten när du bokar din resa.


Vad serveras det för mat ombord?

Matpaket går att välja till för din bokning där det ingår kaffe, fika och en av våra utsökta luncher. I vårt café ombord säljs enklare mat och serveringen har fulla rättigheter. 


Är turerna lämpliga för barn?

Definitivt! Bohuslinjen erbjuder upplevelser som passar hela familjen.


Har jag en tilldelad reserverad plats eller får jag sitta var jag vill?
Du får lov att sitta var du vill om ombord.


Vi är ett stort sällskap, hur går vi tillväga med bokning då?

Kontakta oss med uppgifter om hur många ni är och vilket datum ni önskar åka om ni är ett större sällskap. 


Får jag ta med barnvagn ombord?
Det finns alltid plats för barnvagnar ombord, på övre däck under tak. Vi kan av säkerhetsskäl inte garantera att du kan ha den inne vid ditt bord. 

Finns det guidning?

Vår erfarna besättning erbjuder en sevärd guidning genom Bohusläns omtalade skär och öar. 


Påverkas turen av dålig väder?

Regn och blåst är inget hinder, vi har fina salonger där du kan sitta om det är för kyligt ute på däck. Vid väldigt tuff sjögång kan en bit av sträckan ersättas med buss för er bekvämlighet. I fall av extrema vindar kan turen ställas in och återbetalas. Läs mer om våra bokningsvillkor.


Är båten rullstolsanpassad?
Det är inga problem att ta sig runt ombord med rullator. Mellan övre och undre däck finns stolshiss, för att kunna använda den behöver du själv kunna ta dig ur rullstolen. Toaletter finns på båda våningarna, rullstolsanpassad toalett finns på övre däck. Vi kan tyvärr inte ta med permobiler ombord.


Får jag lov att ta med djur ombord?

Djur är tillåtna ombord, men endast ute på däck i hänsyn till de andra gästerna och allergiker.


Avbokning och ombokning

Under rådande omständigheter erbjuder vi fri avbokning upp till 48 timmar innan avgång samt ombokning fram till 24 timmar innan avgång. Detta för att du ska kunna känna dig säker om  förutsättningarna ändras. För gruppbokningar gäller fri avbokning upp till 14 dagar före avgång, och ombokning upp till 24 timmar före avgång. Läs mer om våra bokningsvillkor.


KONTAKT

Om du inte hittar svaret på din fråga, hör av dig till oss.